layout by wanilijowa background: Frigg Kitten: Zumzzet

sobota, 2 czerwca 2012

Podsumowanie maja


Mija drugi miesiąc po przeprowadzce Katalogu, a na liczniku odwiedzin prawie 12 000. Dla porównania przypomnę, że w maju było to zaledwie 5000, więc na bloga zagląda naprawdę całkiem sporo osób, co niezmiernie mnie cieszy. To znaczy że Katalog naprawdę się Wam przydaje.

Jeśli dobrze policzyłam, w spisie znajdują się obecnie 34 ocenialnie i coraz więcej rezygnuje z Onetu, co widać choćby po treści ostatnich ogłoszeń.

Tak jak w maju, stronę współtworzą aktualnie cztery dziewczyny, choć skład uległ małym zmianom. Dołączyła do nas betująca Cuddly, ale za to pożegnałyśmy się z Leną, której serdecznie dziękujemy za współpracę. Mało nas, a więc bardzo możliwe, że niedługo otworzymy nabór na współtwórców. Pojawił się też pomysł założenia fanpage'a na facebook'u, który pozwoliłby każdemu być na bieżąco. Co o tym sądzicie?

No i teraz tradycyjnie wyniki rankingu miesiąca. Zagłosowało zaledwie 185 osób, co daje jeszcze mniej niż w ubiegłym miesiącu. Nie wiem, co o tym myśleć. Może zakładka z sondą powinna być lepiej widoczna?

Pierwszy raz zdarzyła się sytuacja, że największą ilość głosów uzyskały dwie ocenialnie. Chwilę zastanawiałam się, co powinnam z tym uczynić, ale że ostatnio coraz bardziej przekonuję się do podejścia "najwidoczniej tak miało być", to i tym razem przyjęłam taką postawę. No trudno, w maju ukochaliście dwie ocenialnie, tak czasem bywa.

4. Gaol (17)
5. Krytyczny krytyk (obecnie: Ostrze Krytyki) (13)
6. Shibuya (12)

Cała reszta wyników do wglądu <tutaj>.

Gratulacje ponownie dla Literackiej oraz (także nie po raz pierwszy) dla SiSOBu.

Można już głosować w kolejnym rankingu, a także powstała sonda zaproponowana przez DepressedSuicide.

Niedługo powinna pojawić się informacja i szczegóły naboru. Mam ogromną nadzieję, że będzie się on cieszył zainteresowaniem :). 

Edit by Zozali:
Z mojej strony chciałam jedynie poinformować tych, którzy interesują się preferencjami ocenialni. Kilka dni temu je aktualizowałam. W nowej części zostaną uwzględnione jednak jedynie te ocenialnie, które się już przeniosły z onetu. Może to dyskryminacja, ale nie mam sił do onetu, a nie mam całego dnia, aby ciągle odświeżać strony.

23 komentarze:

  1. Tak, to zdecydowanie dyskryminacja i niestety, ale nie jest to przyjemne, ale cóż... Fajnie dowiedzieć się, że po 4 latach oceniania jesteśmy gorsi przez to, że jak większość nie zmieniliśmy portalu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co, zmieniliście preferencje, że trzeba je uaktualniać? Bo jeśli nie, to nie widzę powodu do goryczy.

      Usuń
    2. @Plotkara - po prostu szkoda mi nerwów, tyle. Nie jest to moja praca i robię to dla przyjemności, a po co mam się nerwicy nabawić. Ostatnio próbowałam skopiować swój stary blog i wymiękłam, tym bardziej nie zamierzam męczyć się z innymi blogami. Trudno. No chyba, że onet łaskawie się naprawi, ale ja jakoś w to nie wierzę.

      Usuń
  2. Ależ ja się nie denerwuje i nie ma tu żadnej goryczy, po prostu parafrazuję to, co przeczytałam i analizuję. Nie rozumiem, dlaczego od razu mi się obrywa, bo mam własne zdanie? bo je wyraża? Mam tylko siedzieć i zachwalać? Chyba nie należę do takiej grupy osób.
    Jedyne, co mnie tutaj zdziwiło to to, że teraz ocenialnie dzielą się na lepsze i na gorsze nie według ocen, ale według portalu, na którym się znajdują. Tyle w temacie.
    I w żadnym razie nie wymagam od nikogo, żeby ślęczał przed komputerem i odświeżał stronę X razy. Wiem, jakie to uciążliwe ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony masz rację, dyskryminacja z powodu portalu może być bolesna, ale z drugiej strony nie zauważyłam w informacji Zozali żadnej sugestii, jakoby ocenialni z onetu były gorsze. Po prostu wchodzenie na nie jest dość męczące i czasochłonne, ale przez uwypuklenie słowne faktu nie oceniamy przecież jakości ocenialni. :)

      Usuń
    2. Nie wiem, może to tylko moje zdanie, może tylko ja patrzę na sprawę w ten sposób, ale wydaje mi się, że robimy wiele szumu o coś, co nawet nie było punktem programu (głównym ani pobocznym). Rozumiem, że niektórym może się nie chcieć męczyć z Onetem - to jak najbardziej normalna i zrozumiała decyzja. Ale post scriptum Zozali odnosiło się do uaktualniania preferencji na ocenialniach. Zatem jeśli jakaś ocenialnia będąca na Onecie ich nie zmieniła, to tym pominięciem niczego nie straciła, czyż nie? Zaś jeśli straciła, to wystarczy o tym Zozali powiedzieć i ona albo uaktualni tę konkretną ocenialnię, męcząc się z licznym odświeżaniem stron lub nie, ale wyłącznie przy blogu, który tego wymaga, albo poprosi o skrót zmian owych preferencji i wtedy zaktualizuje post. Nie róbmy problemów tam, gdzie ich nie ma. :)

      Usuń
  3. Nie spotkałam się jeszcze z kimś, kto by powiedział, że ocenialnie na blogspocie są lepsze. Po prostu - działają lepiej, ot. Znacznie częściej sprawdzam te blogi, które są poza Onetem, a to z prostej przyczyny - unikam niebezpieczeństwa odświeżania strony dwa i pół tysiąca razy. Obawiam się jednak, że sentymenty sentymentami, ale niedługo trzeba się będzie przenieść, bo wcale nie wygląda, aby załoga Onetu zamierzała naprawiać COKOLWIEK.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Naprawdę nie rozumiem, dlaczego niektóre ocenialnie nawet nie rozważają przeniesienia. Onet jest już przestarzały, a załoga nie robi NIC, aby działał on w miarę sprawnie. Już pomijając szerzącą się niechęć bloggerów do choćby zaglądania na blogi onetowskie, ich obsługa jest po prostu stratą czasu. Nie szkoda go?

      Usuń
    2. Misako, Onet, wbrew wszelkim pozorom, naprawdę się poprawił i problemy z odświeżaniem stron są sporadyczne (nawet jeśli czcionki na blogach szaleją, a na publikacje i wyświetlanie zmian trzeba dłużej czekać). Codziennie sprawdzam tych onetowych blogów X. Ale to nie znaczy, że wszystkie ocenialnie, które na Onecie są, w ogóle nie myślą o przenosinach. Jedne myślą, inne nie, a trzecie próbują wcielić myśl w życie, tylko mają problemy organizacyjne. ;)

      Usuń
    3. Dlatego napisałam "niektóre ocenialnie". Spotkałam się z podejściem "zostajemy na Onecie, bo jesteśmy tutaj długo, a jest szansa, że się poprawi". Wygląda jakby w walce sentyment vs oszczędność czasu wygrało to pierwsze. Niezbyt to rozsądne, ale to tylko moje zdanie :).

      Usuń
    4. A ja np. nie rozumiem, dlaczego powinnam myśleć o przeniesieniu się. Szanuję decyzję innych, ale nie chciałabym być oceniana przez pryzmat tego, że nie przeniosłam się jak większość i nie należę do większości, która myśli o przeniesieniu się. Myślę, że każdy portal powinien mieć swoje ocenenialnie i każdy powinien decydować samodzielnie o tym, czy przenosi się czy nie. Sprawa indywidualna. A to całe nagłaśnianie, zachęcanie i wszechobecne przeprowadzki... Przypomina mi się Epoka Lodowcowa, kiedy wszyscy szli, a mamut (och, nie pamiętam już, czy to na pewno on)szedł w przeciwną stronę.

      Usuń
    5. Z tym że wszechobecne przeprowadzki nie występują "bo to teraz modne" tylko z powodu dłużących się błędów na Onecie i problemów, które większość bloggerów doprowadzają do szału i pożerają dużo czasu. Blogspot daje więcej możliwości i jest 'czasooszczędny'. Poza tym każdy podejmuje tu decyzję samodzielnie, nie narzucamy przecież niczego w stylu "ocenialnie spoza blogspotu zostaną wyrzucone ze spisu". Ja tylko wypowiedziałam swoją opinię i zdziwienie faktem, że są osoby mające cierpliwość do Onetu i którym nie szkoda czasu na użeranie się z nim.

      Usuń
    6. Byłam nieobecna na Onecie, kiedy nic nie działało, więc teraz tego nie odczuwam. Może i jest czasooszczędny, ale przyznam, że nie zauważyłam, żeby ocenialnie przeniesione na inne portale miały więcej ocen np. od Krytycznych, gdzie z tym Onetem się użeramy, chociaż nie jest to znów takie straszne. Aczkolwiek mamy teraz koniec roku szkolnego, więc pewnie wszyscy coś poprawiają i znów jest fala na natłok sprawdzianów.

      Usuń
    7. Ilość ocen jest już kwestią liczby osób w załodze i ich chęci.
      Dla mnie nieustanne odświeżanie, liczne nieudane próby zalogowania się czy dodania komentarza na Onecie są w istocie straszne. Zwłaszcza, że można zamienić je na wygodny blogspot.

      Usuń
    8. Tyle, że obecnie tych problemów nie ma. A przynajmniej ja ich nie doświadczam.

      Usuń
    9. Plotkaro, to masz szczęście. Ja dziś próbowałam zalogować się ponownie na swój stary blog i ciągle wyskakiwał błąd. Nie rozumiem też dlaczego tak uparcie bronisz onetu. Chyba niemal każdy, kto zmienił onet na inny portal powie Ci, że różnica jest kolosalna. nie tylko blogspot, ale każdy inny portal.

      Usuń
    10. Ależ ja nie bronię Onetu, nigdzie nie napisałam, że jest lepszy, czy trzeba na nim zostać. Po prostu przedstawiam moje doświadczenie z nim związane i tyle. Nie odczuwam (ja, osobiście) potrzeby zmiany portalu i tyle. Nie uważam, że ci, którzy się przenieśli są gorsi, a ci, którzy zostali lepsi. Wyrażam jedynie moje wnioski z ostatnich kilkunastu dni pobytu na Onecie. Cieszę się, że innym się podoba na blogspocie, mylogu i gdzie tam jeszcze, ale wolałabym, żeby mnie nie męczyli i nie gnębili tym, że powinnam, nie mam wyboru, muszę się przenieść. Nieustannie dostaje różnego rodzaju wiadomości na gg o zbliżonej treści do wymienionych wyżej powinności i właśnie to mnie męczy, że ludzie próbują decydować za mnie i wymuszać na mnie stworzenie sobie nowych poglądów. A gdzie jest szacunek i akceptacja mojej decyzji? Gdzieś zginęła w tłumie, ale liczę na to, że za kilka dni, tygodni ludzie przestaną mnie nawiedzać : ).

      Usuń
    11. Nawet jeśli Onet naprawi usterki, to czy nie dziwi Was fakt, że od siedmiu (nie przesadzam!) lat nic nie zmienił, nie dodał, nie uaktualnił? A nie, przepraszam, jest możliwość udostępniania posta na różnych portalach społecznościowych oraz dodano 6 uniwersalnych. Blogosfera rozwija się w zawrotnym tempie, a onet nie pozwala na rozwój. No ale oczywiście niczego nie narzucam - po prostu dzielę się także swoimi spostrzeżeniami.

      Usuń
  4. Czy Wy też miałyście taki problem, że... sklonował Wam się gadżet "posty"? ><"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tych gotowych szablonach często coś się klonuje. Jednak jak dotąd po prostu usuwałam nadwyżkę. Nie da się?

      Usuń
    2. Nie, nie da się, spójrz: http://screenshooter.net/3641545/hvsirxu

      Usuń
    3. No z tego screena akurat nie wynika, że się nie da. Na tych dolnych postach klikasz "Edytuj" i tam powinno być "Usuń".

      Usuń
  5. I ciągle zapominam dopisać, że od 1 czerwca oceniamy również blogi spoza Onetu, więc jakby ktoś miał ochotę uzyskać ocenę swojego bloga znajdującego się na blogspocie lub gdzieś indziej, to u nas również można ją otrzymać : ).

    OdpowiedzUsuń